Lista zajęć Robotyka Lego WeDO

Robotyka Lego WeDO

Kategoria

Opis

Podczas zajęć z Lego WeDo dzieci pracują w podziale na dwie podgrupy.Realizują zajęcia z 1 oraz 2 etapu. Poniżej znajdą Państwo opis obydwu etapów naszych zajęć.

1 ETAP:

Pierwszy etap kursu robotyki bazuje na zestawie LEGO WeDo i podzielony jest na 4 bloki tematyczne:zaskakujące maszyny, dzikie zwierzęta,sport i niesamowite przygody.Z każdego bloku dzieci budują po 3 roboty. Zajęcia zaczynają się prezentacją edukacujną pobudzającą kreatywność dzieci, nawiązującą do budowanego robota.Następnie dzieci oglądają na swoich komputerach film dydaktyczny dotyczący konkretnego modelu robota.Dowiadują się jakie czynności będzie wykonywała ich budowla.Następnie zgodnie z instrukcją pokazaną na netbookach dzieci budują robota.Podłączają silnik,czujniki i kostkę USB do komputera i zaczynają programować za pomocą prostych algorytmów.Ich robot ożywa:)

Plan zajęć:

1 spotkanie: wprowadzenie do robotyki i ptaszki z silnikiem

2 spotkanie: małpa grająca na bębenkach z silnikiem

3 spotkanie: krokodyl kłapiący paszczą z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

4 spotkanie: lew reagujący na rzucany przez dziecko pokarm (zbudowany z klocków) z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

5 spotkanie: wielki ptak z silnikiem i czujnikiem ruchu

6 spotkanie: bramka i bramkarz z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

7 spotkanie: noga kopiąca piłkę z papieru z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

8 spotkanie: kibice z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

9 spotkanie: samolot z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

10 spotkanie: olbrzym z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

11 spotkanie: łódka falująca na falach z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym

12 spotkanie: budowanie modelu według własnego pomysłu

2 ETAP:

Na drugim etapie zajęć dzieci nauczą się nowego języka progromowania:Scratch. System opracowany jest przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu Massachusetts Institute of Technology jest na tyle prosty, że jego obsługą mogą się zająć nawet dzieci mające 5-6 lat.Uczniowie używają wybranych poleceń np. przesuń bohatera o 10 kroków w prawo,odtwórz dźwięk, powtórz akcję,itp.W ten sposób dzieci stworzą własne animacje,proste gry komputerowe oraz inne zaskakujące projekty. Na całym świecie korzysta z niego ponad 300tys. użytkowników.Nasza propozycja zajęć jest o tyle niezwykła,że dzieci nauczą się programowania w Scratch'u łącząc swoje prace z silnikami oraz czujnikami i klockami LEGO.Podczas 2 etapu pracujemy z klockami LEGO WeDo, konstrukcje są na bardziej zaawansowanym poziomie w stosunku do 1 etapu.

Instruktor

Brak przypisanego instruktora

Recenzje

brak recenzji