Kodowanie na tablecie

Kategoria

edukacja / programowanie

Opis

Kodowanie na tablecie Programowanie dla dzieci w wieku 7-8 lat (klasa I-II).Prezentujemy Państwu innowacyjną metodę nauki programowania dla najmłodszych opracowaną na podstawie „Kodowania na dywanie” Anny Świć (nauczyciel przedszkola, logopeda, autorka scenariuszy zajęć dydaktycznych i warsztatów dla dzieci) oraz programu edukacyjnego „UczymyDzieciProgramować” organizowanego przez markę EduSense (Ta edycja została objęta honorowym patronatem między innymi przez Ministra Edukacji Narodowej i Ministerstwo Cyfryzacji).
Dobrze wiemy o tym, że dzieci najlepiej uczą się przez aktywności wykorzystujące wielozmysłowe możliwości doświadczania.Rozumiemy też, że zabawa jest formą poznawania świata i nauką dla najmłodszych. Łącząc to wszystko w całość, proponujemy to, co dzieci na prawdę lubią i co pozwoli im na budowanie nowych doświadczeń. Sercem tego programu jest mata edukacyjna – gigantyczna plansza, która przypomina planszę sudoku. Można na niej też grać w szachy czy memo. Oprócz maty jest jeszcze wiele krążków z cyframi i strzałkami czyli tzw. krążki ruchu, są też kolorowe kubeczki.
W nauce pomaga nam też robot Ozobot. Pierwszy robot dla dziecka do nauki programowania. Mały i bardzo inteligentny – zwinny, prosty, intuicyjny. Zdobywca tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce, a także zdobywca głównych nagród w kategorii Best Robot na międzynarodowych targach w USA: ConsumerElectronics Show w 2015 r. oraz International Toy Fair w 2014 r. Ozoboty to małe eduroboty, które można programować z niespotykaną łatwością. Dzieci mogą zgłębiać tajniki programowania z użyciem jedynie kredek lub flamastrów. Taka technologia czyni z Ozobotów rozwiązanie idealne do oswajania już3/8 najmłodszych uczniów z podstawami dziedziny programowania.Dzieci uczą się tworzyć proste animacje i pierwsze proste gry korzystając z aplikacji ScratchJr. Programowanie to trzeci język. Przykłady z całego świata pokazują, że nauka podstaw programowania jest możliwa już od wczesnych etapów nauczania i to właśnie wówczas przynosi najlepsze efekty, dlatego te warsztaty są skierowane do tak młodej grupy.
Na zajęciach nauczę dzieci tworzyć pierwsze programy w najnowocześniejszym programie ScratchJr typu animowane kartki z życzeniami czy historyjki. Aplikacja pomaga młodym ludziom nauczyć się kreatywnego myślenia, systematycznej pracy oraz współpracy w zespole - kluczowych umiejętności dla współczesnego człowieka. Zajęcia wzmacniają u uczniów pewność siebie. Dzieci dostają sygnał, że nawet w konfrontacji z tak "dorosłym" tematem jak kodowanie, świetnie dadzą sobie radę. Rozwiążemy zadania w PixBlocks wraz z króliczkiem, przechodząc tym samym przez takie pojęcia jak pętla, warunek, współrzędne itd. Aby zachęcić dzieci do dalszej nauki programowania skorzystamy z samouczków, w których uczymy się kodowania, układając puzzle z kodem i rozwiązując łamigłówki razem z bohaterami najpopularniejszych bajek (np. Anna i Elsa, Vaiana, Hiro i Baymax, droidy z Gwiezdnych Wojen) czy gier (Angry Birds, Minecraft, Flappy Bird).
Instruktor - Agnieszka Kłysińska - magister inżynier informatyk
Zapytania dotyczące kwestii technicznych Strefy Zajęć (zapisu na zajęcia, płatności, rezygnacji, itp.) - Marlena Kalwińska tel.: 609 930 820Zapytania dotyczące kwestii organizacyjnych wybranych zajęć - Agnieszka Kłysińska tel.:
Maksymalna liczba uczestników to 8 osób.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Czwartek 15:00 - 16:00.
W sprawie zapisów na zajęcia proszę o kontakt. 
Opłata miesięczna płatna z góry, jest zależna od ilości spotkań w danym miesiącu- koszt jednego spotkania to 35,00 zł. 

Recenzje

brak recenzji