Lista zajęć PROGRAMOWANIE DLA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ

PROGRAMOWANIE DLA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ

Kategoria

Opis

To program zajęć rozwijający umiejętności programowania u młodzieży szkolnej (kl. 3+) w wizualnych, edukacyjnych językach programowania (jak np. Scratch). Na zajęciach dziewczynki i chłopcy uczą się od podstaw programowania - samodzielnie tworzą pierwsze programy multimedialne (animacje, muzykę, gry). Z czasem, bardziej zaawansowani kursanci samodzielnie projektują i programują bardziej złożone programy użytkowe (np. kalkulatory, narzędzia), a także aplikacje i gry na własne urządzenia mobilne.

Dzieci programują w sposób typowy dla zaawansowanych języków programowania jak np. Java, C++, Delphi. Równocześnie na zajęciach dzieci i młodzież szkolna na praktycznych przykładach wzbogaca wiedzę matematyczną o umiejętności niezbędne do sprawnego kodowania.

Przebieg zajęć:

Zajęcia rozpoczynają się przedstawieniem nowej komendy lub fragmentu kodu oraz praktycznego wyzwania programistycznego do rozwiązania na zajęciach - początkowo proste wyzwania, z czasem przeradzają się w bardziej złożone problemy, a nawet projekty programistyczne. W ramach dyskusji dzieci proponują własne podejście i sposób rozwiązania, a następnie na komputerach kodują program, który potem testują i modyfikują. Dzieci pracują samodzielnie lub w 2-osobowych zespołach projektowych, w małych grupach (max. 10. os.). Napisane programy młodzież ma okazję zaprezentować w ostatniej części spotkania. Elementem zajęć są też (nieobowiązkowe) wyzwania domowe, które dzieci chętnie rozwiązują w ramach rywalizacji z rówieśnikami. Na zajęciach kładziemy nacisk na rozwój wiedzy matematycznej o tematy kluczowe dla nauki programowania (m.in. układ współrzędnych, działania na liczbach i zmiennych, liczby ujemne i losowe, wyrażenia logiczne, dane), które dzieci mają okazję zrozumieć i stosować w praktycznych przykładach.

Kursanci, którzy posiadają zaawansowane umiejętności programowania w języku Scratch rozpoczynają naukę programowania programów użytkowych i aplikacji na smartfony i tablety w zintegrowanej wizualnej platformy programistycznej MIT App Inventor.

Angażująca formuła zajęć oraz ciekawe projekty programistyczne wyzwalają poczucie sukcesu i uczą kreatywnego wykorzystania technologii cyfrowych - ze zwykłych uzytkowników dzieci stają się programistami.

Programowanie ROBORiders dla najmłodszych to:

- rozwój umiejętności i zdolności matematycznych,

- atrakcyjne warsztaty i angażujące projekty programistyczne,

- całościowy (wieloetapowy) program nauczania i nowoczesny sprzęt,

- małe grupy rówieśników (max. 10 os.), praca w 2-os. zespołach projektowych,

- doświadczeni instruktorzy - pedagodzy wczesnoszkolni i szkolni.

 

Instruktor

Brak przypisanego instruktora

Lekcje

Grupy:
Wszystkie
Grupa początkująca, wtorek, g. 18:30, 8+ lat


Brak ustawionych lekcji

Recenzje

brak recenzji