Lista zajęć Artur Słociński Zajęcia muzyczne //Pianino//

Zajęcia muzyczne //Pianino//

Opis

Cele kształcenia

  1. Rozbudzenie wrażliwości muzycznej i zainteresowanie muzyką
    · Wprowadzanie w świat dźwięków – ciekawe i różnorodne sposób zainteresowania ucznia muzyką i instrumentem
    · Zachęcanie do słuchania muzyki z różnorodnych nośników
    · Kształtowanie wrażliwości na dźwięk, brzmienie
  2. Zdobywanie podstawowej wiedzy o muzyce.
    a. wiedza podstawowych terminów i pojęć z zakresu systemu temperowanego
    · pół ton, cały ton
    · gama majorowa, gama minorowa
    · interwały
    · gama chromatyczna
    · rozłożony trójdźwięk toniczny
    · transpozycja bardzo prostych melodii
    b. wiedza podstawowych zagadnień metrorytmicznych
    · wartości nut i pauz (od całej nuty do szesnastki), przedłużanie wartości nut przez kropkę, łuk i fermatę
    · metrum, takt i przedtakt
    · pojęcie synkopy
    c. wiedza podstaw notacji muzycznej
    · nutę jako graficzny symbol dźwięku
    · akolada, dwie pięciolinie, klucz wiolinowy i basowy
    · podział na takty, kreska taktowa i podwójna kreska taktowa
    · krzyżyk, bemol, kasownik, znaki przykluczowe i przygodne
    · przenośnik oktawowy i zamiana rąk
    · znak repetycji, volty, da capo al fine
    · prosta ornamentyka – przednutka
    · aplikatura
    · podstawowe pojęcia (również w języku włoskim) dotyczące oznaczeń dynamicznych, artykulacyjnych, agogicznych
    i interpretacyjnych
  3. Kształcenie umiejętności gry na fortepianie
    · Wydobywanie i kształtowanie odpowiedniego dźwięku na instrumencie
    · Podstawy prawidłowego aparatu gry
    · Prawidłowa postawa (wysokość, odległość siedzenia, ułożenie nóg)
    · Swoboda i elastyczność aparatu ruchowego (szczególnie przegubów rąk)
    · Naturalne ułożenie i oparcie rąk na i w klawiaturze
    · Rozwijanie samodzielności pracy palców (dostosowane do stopnia zaawansowania ucznia)
    · Stosowanie podstawowych technik gry - palcowa
    · Gra różnymi sposobami artykulacji: portato, legato, staccato
    · Prawidłowość proporcji brzmienia pomiędzy melodią a akompaniamentem
    · Elementarne zasady prowadzenia frazy.
    · Stosowanie prostej pedalizacji (adaptor)
    · Gra prawidłowo gamy majorowe – krzyżykowe i bemolowe do 3 znaków
    · Transponuje proste melodie, czyta a vista bardzo łatwe utwory
    · Umiejętność grania utworu w odpowiednim tempie z utrzymaniem pulsu.
    · Wdrażanie do gry na 4 ręce - towarzyszenie nauczyciela
    · Poznawanie prostych utworów z różnych epok muzycznych
    · Poznawanie różnorodnych utworów, zróżnicowanych charakterem
    · Wpływ właściwego aparatu gry na wydobywany dźwięk
    · Rozwijanie wrażliwości, ekspresji i wyobraźni muzycznej
  4. Kształcenie umiejętności samodzielnej pracy w grze na instrumencie
    · Wprowadzanie, pokazywanie na lekcjach sposobów samodzielnej pracy
    · Wdrażanie nawyków systematycznej, świadomej pracy w domu
    · Samodzielne odczytywanie prostych utworów w kluczach wiolinowym i basowym
    · Poprawność realizacji wysokości dźwięków, rytmu, metrum, podstawowego frazowania
    · Orientacja przestrzenna we wszystkich rejestrach klawiatury

Opłata, Kategoria wiekowa:
DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI: /7 – 99 LAT/

zaj. indywidualne

Terminy zajęć:
-Poniedziałek

  • Worek
    -Środa

Recenzje

Natalia B.
14.12.2023 09:56